۹/۰۱/۱۳۹۰

چرا بعضی آشفته اند؟

عالیا ماجده المهدی، دختر مصری، حقیقتاً بمبی منفجر کرد که خیلی ها را مجبور به فرار کردن و پناه گرفتن کرد و البته پوسته بسیاری از ما را شکافت؛ تا به حقیقت دوباره نگاه کنیم و خودمان را چنان که هستیم بروز دهیم. آنها که فرار کرده بودند و پناه گرفته بودند، بیرون آمدند و دستی به سر و روی خود کشیدند و هر چه دم دستشان بود، برداشتند و به سمت او پرت کردند. حتی بعضی با تکه آهن و سنگ و بسا چیزهای سنگینتر، سرش را نشانه گرفته اند. اما چرا؟ .....
من، صرفنظر از این که معتقدم هر کس آزاده عقایدش رو ابراز کنه و درست با همون استدلالی که بعضی آزادن به حجاب و پوشش اعتقاد داشته باشن، بعضی دیگه آزادن که به عقیده دسته اول اعتقادی نداشته باشن و کلاً هر کس آزاده که متاع خودش رو عرضه کنه و بقیه هم آزادن که متاعش رو نخرن؛ متعجبم که چرا اون گروه معتقد به پوشش این همه برآشفته شدن؟! و این همه فریاد واچی چیا سردادن؟! اگر همه افراد بشر صاحب یه بدن هستن که نظیرش رو دیگران هم دارن، چرا این همه ترس و پنهان کاری؟ حالا یکی از این افراد بشر تصمیم گرفته بدن خودش رو به دیگران نشون بده و نپوشونه؛ چه چیزی به خطر افتاده تا این حد؟ این همه سایت مرتبط، این همه فیلم و عکس مرتبط و بالاتر از اون این همه اماکن و آدمهای مرتبط از زن و مرد؛ چی شده که فقط کار عالیا این قدر ترسناک و مخرب و خطرناکه؟! 
واقعیت اینه که اون درست به انگیزه ای و به نحوی این کار رو کرده که اساس منفعت طلبی و از آب کره گرفتن عده زیادی برچیده میشه و همین از بین رفتن این تابوئه که خیلی برای اونها خطرناک و مخربه! و الان تمام مردم دنیا می دونن که وقتی کسی حق رو میگه لازم نیست فریاد بزنه؛ پس اونی که فریاد میزنه داره ناحقی خودش و نیاتش رو پنهان می کنه. همین.
به همه این دلایل به نظر من هم عالیا شهامت داره؛ هم بدفهمی ها رو باید تحمل کنه و هم با کسانی که به خونش تشنه ان، مواجه بشه.

توضیح : "بمبی که دختر مصری منفجر کرد" عنوان مقاله ای است از کاوه قریشی در روز آنلاین یکشنبه 29 آبان.